2015. június 15., hétfő

Hajhullás és ami mögötte van.

Egy olyan témát hoztam ma nektek, ami szerintem nagyon sok mindenkit érint, kit jobban, kit kevésbé. Sajnos engem most eléggé, úgyhogy elég sok mindent olvastam erről a témáról és ezt a megszerzett tudásanyagot osztom meg veletek. Nem célom diagnosztizálni senkit, hiszen nem vagyok orvos, csak összegyűjtöttem azokat a tényeket amik segíthetnek nektek, ha hasonló szituációba kerültök. 

A nem kóros hajhullás napi 200 szál, tudom, hogy sokan a 100 szálat hallottátok, mint ahogy én is, de az utóbbi időben több doki megerősítette, hogy 200 az a 100. Mondjuk nem tudom ki az aki számolgatja :) Ha jobban hullik a hajunk igenis észre fogjuk venni és veszettül pánikolunk - itt magamból indultam ki :)

Milyen okai lehetnek a hajhullásnak:

1. Allergiás reakció: Vizsgáld meg, hogy az előző két-három hónapban volt-e valami új szer amit addig nem használtál a hajadon, fontos, hogy minimum három hónapot visszamenjünk az időben, mert gyakori, hogy a hajhullás nem azonnal veszi kezdetét, hanem egy - két hét - hónap múlva. 

2. Valamilyen gyulladás a szervezetben: Ez lehet akár mandulagyulladás vagy bármi más ami gyulladást okoz a szervezetedben

3. Rossz fog: Bizony-bizony akár egy lyukas fog is okozhat hajhullást

4. Nőgyógyászati probléma, hormonprobléma: Ez leginkább a változókorban jön elő, amikor a nőknél felborul az egyensúly és a hormonjaink ide-oda cikáznak :)

5. Tavaszi - őszi időszak: Ez kb. olyan mint a kutyáknál a vedlés, bocs de jobb hasonlatot nem találtam. De ez viszonylag hamar helyreáll, még mielőtt nagyon aggódni kezdenénk.

6. Stressz - trauma okozta hajhullás. No igen, ezzel a szakemberek vitatkoznak, szerintük emiatt nem lehet. Szerintem meg DE :)

7. Vashiány

8. A fejbőr gombás megbetegedése

9. Pajzsmirigy megbetegedés, alul vagy túlműködés. 

Ezek azok az okok amikről én tudok, amelyekről az elmúlt pár hónapban volt szerencsém olvasni. Itt felmerül a kérdés mit tehetünk, most ezeket szedem össze szintén pontokban:

1. A legfontosabb szerintem, hogy csináltassunk egy normál vérképet, ez ugyanis egyből három dolgot mutat meg nekünk, az egyik, hogy van-e gyulladás a szervezetünkben, a másik, hogy van-e vashiányunk, a harmadik, hogy a pajzsmirigy hormonjaink hogy állnak. Ha ezek rendben vannak mehetünk tovább. 

2. Érdemes elmenni fogászatra és bőrgyógyászhoz.

3. Többféle terméket is bevethetünk, hogy a hajunk vitamin szükségletét helyreállítsuk. 
  • Szedhetünk vitaminokat, rengeteg féle van a piacon, kinek ez jön be, kinek az, ezt ki kell kísérletezni, viszont minimum 3 hónapig kell szedni. (Hairclinic, Revalid, Biovanne stb. stb. ) 
  • Samponok, ebből is rengeteg van, én a Vichy hajhullás elleni samponját használom éppen, a hajhullásom egyelőre még nem múlik viszont iszonyatosan sok babahajam lett, úgyhogy szerintem jó kis termék. Sokan dicsérik még a koffeines samponokat. A bőrgyógyászom meg a Babé hajhullás elleni samponját ajánlotta, még nem próbáltam, de szerintem ki fogom. 
  • Hajszeszt is használhatunk én a Varga cseppeket használom, régebben is amikor hullott a hajam ezt használtam és tényleg nagyon jó. De vannak speciális hajszeszek is pl.: hormonális hajhullás esetén, viszont ezt csak a bőrgyógyász írhatja fel.
  • Ha vashiányunk van, akkor érdemes felíratni a háziorvossal vasat, a legolcsóbb és a legjobb megoldás. 
  • Fésű, na ilyenkor aztán nem mindegy, hogy milyen fésűt használunk, mert a sima hajkefék még jobban tépik a hajat én a Tangle Teezert használom, ami tényleg kíméletesen fésüli ki a hajam és feleslegesen nem tépi tovább, az amúgy is meggyötört hajszerkezetemet. :)
  • A legfontosabb, hogy ne rohanjunk azonnal a fodrászhoz, hogy vágjon rövid hajat. Bármennyire is kellemetlen, bármennyire is idegesít minket az a sok hajszál mindenütt, adjunk időt a hajunknak. 

Viszont a legeslegfontosabb dolog, hogy ne legyünk türelmetlenek. Kb. 2-3 hónap kell a hajnak, hogy újra helyreálljon és elkezdjen csökkenni a hajhullás, de sajnos súlyosabb eseteknél ez akár több is lehet. 

Ti hogy álltok a hajhullással, volt már olyan amikor nagyon hullott a hajatok? Mi vált be?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése