2014. december 2., kedd

Egy könnyed vasárnapi menü :)

Egy kedves barátom régóta rágja a fülemet, hogy kajás posztot szeretne. Nos eleget teszek a kérésnek és leírom a vasárnapi menünket.

1. Sütőtökkrémleves bacon chipsszel


Elkészítés, a sütőtököt összevágom és a sütőben kb. 1 órán át sütőm. Amikor már megpuhult egy lábasba kaparom, teszek mellé egy kanál olajat és egy kanál mézet. Egy picit átforgatom az egészet, hogy a méz megkaramelizálja a sütőtököt. Amikor ez megvan elkezdem felönteni húsleves alaplével (forró víz + leveskocka).  Kb. két merőkanállal teszek bele és utána botmixerrel pépesítem az egészet, ezután már csak annyi levet teszek hozzá amennyire sűrűre szeretném. Én szoktam tenni bele egy kis főzőtejszínt is, hogy még krémesebb legyen, ezután teszek bele sót, borsot és szerecsendiót ízlés szerint. Amíg az ízek összerottyannak addig a bacont apró kockákra vágom és jól kisütőm, hogy ropogós legyen. A tálaláskor teszek a levesre belőle. Isteni finom, nálunk pikk-pakk elfogyott.

2. Ropogós csirkecombok, krumplival, paradicsommal és borsóval


A csirkecombokat felteszem leveskockás vízbe főni. A krumplikat meg héjában kezdem el főzni. Amikor mindkettő kész a krumplit megpucolom és sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem úgy, hogy a tepsi aljára kis vajdarabokat vágok. A krumplit pedig karikákra vágom és úgy teszem az aljára. Amikor ez megvan jöhetek rá a csirkecombok. Jól befűszerezem őket (én magyaros fűszerkeveréket használtam de nyugodtan lehet mást is). Az egészet meglocsolom egy kis olívaolajjal és mehet a sütőbe 180 fok, légkeverés 30 perc. Amikor letelt az idő, kiveszem megszórom borsóval és konzerv egész paradicsommal és kb. 1 dl alaplevet öntök alá és ráreszelek egy kis sajtot, mehet vissza a sütőbe és kb. 30 perc múlva kész is. 

3. Kókuszos keksz


Az alaprecept innen van.  
Hozzávalók: 6 dkg kókuszreszelék, 12 dkg liszt, 6 dkg cukor (én eritritet használok helyette, abból kicsit több kell, kb. 8-10 dkg), 6 dkg puha vaj, 1 db tojássárgája, 1 csipet só, 1 tk sütőpor, vanília aroma ízlés szerint.
Minden összegyúrunk, majd folpackba csomagolva betesszük a tésztát a hűtőbe fél, egy órára, de akár többre is. Az eredeti recept szerint ki kell nyújtani, na én az ilyen típusú tésztáknál ebben nem vagyok jó, úgyhogy kis gombóckákat csippentettem a tésztából jó alaposan kinyomkodtam úgy tettem a sütőpapírral kibélelt tepsire. Ha kész mehet a sütőbe 200 °C, hőlégkeverés, 8 perc. Ne ijedjünk meg, ha egy picit puhának érezzük a kekszet amikor kivesszük, amint lehűl pont jó lesz. 

Jó étvágyat mindenkinek! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése