2015. március 25., szerda

Ebay kontra Aliexpress

Mostanában mindkét portálról szoktam rendelni, ezért gondoltam megosztom veletek mit szeretek és mit nem az egyes portálokon, talán hasznos lesz mindenkinek! :)


  1. Az első és legfontosabb talán a fizetés, az Aliexpressen nincsen Paypal, ami egy kicsit körülményessé teszi a vásárlást, mert vagy kártyával fizetsz vagy létrehozol egy úgy nevezett Ali pénztárcát, amelyhez hozzárendeled a kártyádat így nem kell mindig megadnod. (Én személy szerint az online vásárlásaimhoz webkártyát használok, ami szerintem egy nagyon jó találmány, mert csak annyi pénzt tartok rajta amennyit el akarok költeni. ) Ezért én létrehoztam egy Ali pénztárcát, de szerintem a Paypal biztonságosabb és kevésbé körülményes, úgyhogy 1:0 Ebay javára.
  2. A fizetés beérkezése, nos az ebayen, úgymond rögtön kifizetjük a terméket és már csak az eladóra várunk, hogy postázza, az aliexpress esetében van egy 24 órás úgynevezett igazolási/jóváhagyási fázis a fizetés után, addig az égvilágon semmi nem történik. Ebay kontra Aliexpress 2:0
  3. A rendelések postázása. Ha megrendelünk egy terméket, akkor az ebay-en az eladók zöme 24 órán belül postázza a terméket és megadja, hogy kb. milyen intervallumban fog megérkezni utána lehet reklamálni. Nos az aliexpress esetében két időzóna van, az egyik, hogy mennyi ideje van az eladónak postázni a terméket, ezt ők állítják be, de átlagosan 3 nap és ebben nincs benne az előző pontban írt 24 óra. Találkoztam már olyan eladóval aki konkrétan 30 napra állította be ezt az idősávot. 3:0
  4. Az aliexpress esetében, ha az eladó postázta a terméket, akkor elindul egy 60 napos visszaszámlálás. Ezidő alatt lehet reklamálni, namármost, kb. kikalkulálja az ember, hogy kb. mikor jöhet meg a cucc és utána nyitja meg a reklamálást. az ebay esetében viszont csak akkor amikor lejár az az idő, amit az eladó megadott utána indíthatunk megkeresést az eladó felé és van 30 napunk arra, hogy rendezzük a vitát. 4:0
  5. Árak, nos vegyes képet mutat az aliexpress esetében főleg a több mennyiségű vásárlás esetén nagyobb kedvezményt adnak. Pl. körömlakkok esetében 5 színt vettem az ebay-en 5100 Ft-ért, míg ugyanez az Ali esetén 3200 Ft, tehát érdemes összehasonlítani a kettőt. 4:1
  6. Kuponok, az alin sokkal több akció van, lehet nyerni kuponokat, amiket fel lehet használni vásárlásonként. 4:2
  7. Átláthatóság, keresés, igazából mindkettőn nagyon jól lehet keresni, ebből a szempontból nincs nagy különbség, úgyhogy marad a 4:2
  8. Nyomkövetés, az Alin minden egyes termékhez attól függetlenül, hogy ingyenes vagy fizetős postázást kértél kapsz nyomkövető kódot, ami valljuk be nem olyan rossz. 4:3
  9. Feedback: Az Alin tudsz csatolni képet a véleményedhez, ami mondjuk ruhák esetében nagyon hasznos lehet a következő vásárlónak, bár sajnos ritkán használják ezt az opciót. 4:4

Összességében azt gondolom, hogy mindkettő jó választás lehet, mindkettő mellett vannak pro és kontra érvek. Az aliexpress fő erőssége az ár szerintem, míg az ebay a paypal és az átláthatóság miatt verhetetlen. Mindenkinek a saját döntése honnan rendel, de szerintem érdemes kipróbálni mind a kettőt. :)

Ti honnan szoktatok rendelni?


2 megjegyzés:

  1. Nagyon hasznos cikk lett :) Azt sajnálattal tapasztaltam, hogy az Alin nincs Paypal (szerintem ennek most már a netes vásárlásoknál alapnak kellene lennie - egyre több magyar webáruház is bevezeti), de ahogy látom, a lényegi dolgokban hozza az eBay is azt, amit várok tőle :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi igyekeztem! :) Én is inkább eBay párti vagyok, de azért néhanapján elcsábulok az Ali irányába is :)

      Törlés