2014. október 27., hétfő

Capuccinos cupcake

Mivel otthon voltam ezért gondoltam dobjuk fel ezt a négy napot egy kis sütivel. Már régóta szerettem volna kipróbálni valamilyen cupcake-et, de eddig a sima muffin volt a nyerő. Úgyhogy internetre fel, nézzünk egy jó kis receptet, amit meg is találtam a muffinmagus.hu  oldalon. Egy kicsit átdolgoztam a receptet a saját ízlésem szerint, de fincsi lett. Ime az eredmény, alatta a recept:


Hozzávalók a tésztához:
  • 25 dkg finomliszt
  • 2 tk sütőpor
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor / én 20 dkg Eritritet használtam, mert az kevésbé édes
  • 15 dkg vaj
  • 1 ek kakaópor
  • 2 ek capuccino por
  • 1 kk fahéj
  • 1,5 dl tej
Hozzávalók a krémhez:
  • 1 csomag vaníliapuding 3 dl tejjel és 2 ek cukorral megfőzve.
  • 25 dkg mascarpone 
  • 2 ek capuccino por


A száraz hozzávalókat összekeverem, majd egy másik tálban a nedves hozzávalókat, végül összevegyítem a kettőt. Kivajazott muffin formába teszek papírformákat, majd kb. háromnegyedig töltöm őket krémmel. Fontos, hogy tényleg csak addig töltsétek, mert nagyon feljön, nekem kettő - három ki is futott belőle. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készen vannak, hagyjuk őket kihűlni, majd mehet rá a krém. A végén csokireszelékkel vagy mással igény szerint díszíthető.

A krémnél, a pudingot megfőzzük, ha már jó sűrű levesszük a tűzről és hagyjuk kihűlni, ha kihűlt hozzákeverjük a mascarponet majd a capuccino port. Aki édesebben szereti tehet bele még porcukrot is. A masszát habzsákba tesszük és díszítjük vele a muffinokat. 

Nálunk nagyon hamar elfogyott, úgyhogy nyugodt szívvel ajánlom nektek is! :)


2 megjegyzés:

  1. En is nagyon szeretem a muffinokat meg a kulonfele uj cupcakeket, nagyon fincsinek tunik a tied is. Elmentettem a receptet konyvjelzobe. :) koszonom a posztot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy elolvastad, remélem jól sikerül a tied is. :)

      Törlés